E-mailmarketing: Er is al heel wat over geschreven, en waarschijnlijk nog meer over gespeculeerd. Voor- en tegenstanders zijn het echter wel over één ding eens: de return-on-investment van goede e-mailmarketing ligt heel hoog. Wil jij weten hoe dit komt? En hoe jij e-mailmarketing kan gebruiken voor jouw bedrijf? Lees dan zeker verder!

Mails als pushkanaal

Hét grote voordeel van e-mailmarketing? Je kunt mensen bereiken wanneer jij dat wil op het moment dat jij uitkiest. En laat dat nu net de doelstelling van marketing zijn: mensen op het juiste moment bereiken met de juiste boodschap. Je kunt je publiek informatie sturen die op dat moment relevant is: nieuwe producten, een verjaardagsboodschap… Of je doelstelling nu is om verkopen te genereren of een band op te bouwen: alles kan! Jij hebt zelf de touwtjes in handen.

Betere reputatie dan andere kanalen

Je hebt meer kans om op te vallen met e-mailmarketing dan met social media. Potentiële klanten zien dagelijks een eindeloze stroom aan posts op Facebook, Instagram, TikTok en zelfs LinkedIn. Jouw boodschappen raken dus heel makkelijk verloren in de massa. De kans dat jouw e-mail, die rechtstreeks in de inbox van je (potentiële) klant terecht komt, gelezen wordt is heel wat groter.

Blijf in beeld

Dankzij e-mailmarketing heb je regelmatig contact met je klanten. Je kan hen waardevolle informatie bezorgen, die relevant is voor het stadium waar de klant zich in bevindt. Heeft een klant net een wasmachine gekocht? Bezorg hen dan tips over het gebruik ervan of een instructiefilmpje. In een latere fase kan je hen ook leuke kortingen bezorgen voor bijhorende accessoires of producten. Je bouwt een band op met de klant én krijgt meer geloofwaardigheid, doordat je informatie voor hen waardevol is.

Meer websiteverkeer

Naast informatie verschaffen in je mails, kan je ook meer verkeer genereren naar je website. Licht onderwerpen uit in je mail en stuur (potentiële) klanten door naar je website. Door goede call-to-actions te gebruiken worden je blogs en pagina’s bekeken en gelezen. Dit laatste kan er ook voor dat Google meer verkeer waarneemt en jouw website dus hoger in de zoekresultaten komt te staan.

En jij? Maak jij al gebruik van e-mailmarketing om jouw (toekomstige) klanten op het juiste moment met de gepaste boodschap te bereiken?

Heb je hulp nodig om de key momenten in de reis van jouw klanten te bepalen? Daar kunnen wij jou zeker mee helpen!