3 soorten content voor social media

Voel je dat je social media-strategie niet het gewenste resultaat oplevert? Vraag je je af hoe je een goede balans kunt vinden tussen educatieve en commerciële posts op social media?

Over social media valt ontzettend veel te vertellen. Vandaag zoom ik in op het belang van diversiteit in content. Bij Rebel ’n Kind hanteren we een mix van drie verschillende soorten posts.

Likeable content: dit soort content heeft als doel je zichtbaarheid te vergroten. Het gaat om laagdrempelige content die volgers snel kunnen waarderen. Gun je volgers bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen, speel in op het nieuws van de dag of op topicals.

Clickable content: met deze content claim je effectief autoriteit. Deel succesverhalen, kennis in blogs of video’s. Probeer traffic te genereren naar je website door waardevolle content te delen die volgers willen lezen, bekijken en delen.

Paid content: deze content staat ook bekend als advertenties, en hebben een duidelijk doel: leads genereren. Denk aan het promoten van downloads, het aanbieden van adviesgesprekken en meer. Deze content kan gericht zijn op het aantrekken van potentiële klanten en het genereren van directe conversies.

Met deze video zoomde Valérie in op één specifiek onderdeel van de marketingfunnel. Door je marketinginspanningen te richten op élke fase van de funnel, zal je je conversie maximaliseren en klantloyaliteit opbouwen. Dit resulteert uiteindelijk in een efficiënter gebruik van middelen en een hogere return on investment!