Het belang van een consistente planning

Herken je het volgende: je hebt totaal geen idee meer wat je nog kan posten op je social media? Je moet regelmatig last minute nog iets uit je mouw schudden? Of plaatste je 6 maanden geleden voor het laatst een nieuwe blogpost op je website? Wij hebben de oplossing, namelijk een consistente planning!

Hoe stel je een consistente planning op?

Voorbereiding is key, ook wanneer je wil inzetten op social media. Een planning maken is daarbij essentieel. Stel je daarbij enkele vragen: ik wil mijn social mediakanalen up to date houden, maar waar blijf ik de inspiratie vandaan halen voor nieuwe contentideeën? Ik wil meer volgers, maar hoe maak ik van hen ook betalende klanten? Ik wil meer uit mijn social media halen, maar hoe kan ik opvallen én groeien? De antwoorden op deze vragen helpen je meteen op weg bij het maken van een planning.

Ga ook na of er onderwerpen zijn die kunnen terugkomen. Zet bijvoorbeeld maandelijks één van je medewerkers of je services in de kijker. Deze kan je ook uitlichten op je website, zodat ook deze up to date blijft!

Maar wat is nu het belang van zo’n consistente planning? Als we kijken naar de verschillende social mediakanalen Facebook, Instagram en LinkedIn komt daar één ding altijd naar voren: hoe actiever je bent, hoe meer je opvalt en hoe meer je groeit. Zo behaal jij dus makkelijker de resultaten die je graag met jouw bedrijf wil behalen.

Hoe gaan wij bij Rebel ’n Kind aan de slag? Bij de start van een nieuwe maand, beginnen wij meteen met het opstellen en uitwerken van de contentkalender van de volgende maand. We denken na over de dagen waarop we nieuwe content willen posten en we werken alle posts ook al uit. Hierbij laten we steeds ruimte voor eventuele last minute posts. Een belangrijk gegeven is dat we door deze manier van werken de posts op voorhand kunnen inplannen. Bye stress!

De voordelen van een consistente planning

  1. Wie actief is en blijft, valt op én groeit! Zoals we al eerder zeiden, vinden de algoritmes van Facebook, Instagram en LinkedIn het heel erg leuk als je heel actief bent. Wie actief is en blijft, wordt daarvoor beloond. Zo ga je meer mensen bereiken, krijg je meer volgers én ook meer betalende klanten.
  2. Je kan resultaatgericht werken! Houd bij het opstellen van een planning altijd je doelstellingen in het achterhoofd. Baseer hier de content die je gaat uitwerken op. Op deze manier kan je resultaatgericht werken en behaal je de beste resultaten.
  3. No stress! Een planning zorgt voor minder stress, minder stress zorgt voor de mogelijkheid tot efficiënter werken en dit zorgt dan weer voor betere resultaten. En zeg nu zelf, dat willen we toch allemaal?

Voorbeeld

Bij Rebel ’n Kind hanteren we voor onze klanten, maar ook voor onszelf, dezelfde manier van werken en maken we dus ook gebruik van een duidelijke planning om actief te blijven op social media. Een voorbeeld hiervan vind je terug in ons e-book!