Binnen de marketing- en communicatiewereld hoor je al wel eens: “Wat nu trending is op TikTok, is over drie maanden trending op Instagram.”
En ja, de meeste trends starten tegenwoordig op TikTok, maar dat wil niet zeggen dat er geen trends meer (kunnen) zijn op Instagram. Daarom geeft Rebel ’n Kind jou vier tips mee zodat je voor jouw bedrijf het maximale uit je Instagram Reels kan halen.
1. Wees creatief
First things first: gebruik je creativiteit. Je wil opvallen tussen alle andere video’s die op Instagram geplaatst worden. Je wil ervoor zorgen dat je de aandacht van je doelgroep trekt én vasthoudt. Zoek daarom naar een manier om je producten en/of services in een leuke video op beeld vast te leggen. Je mag hier gerust out of the box denken. In deze online wereld is niets gek genoeg.
2. Laat je inspireren
Is je creativiteit een beetje zoek? Geen probleem! Doe gerust inspiratie op door andere Reel video’s, of misschien zelfs TikToks te bekijken. Zie je een bepaald soort video of een bepaalde audio regelmatig terugkomen? Dan heb je gevonden wat je zocht! Spring op die trends. Niet pas over zes maanden, maar nu meteen. Je moet het ijzer smeden wanneer het heet is!
3. Ga aan de slag met Instagram
“Ga aan de slag met Instagram?” Het klinkt vreemd wanneer we het hebben over Reels video’s, maar het is wel een heel belangrijke tip. Het is namelijk belangrijk dat je je video’s 100% in de Instagram-app maakt. Het is verleidelijk om een TikTok video op te slaap op je gsm en deze te delen op Instagram, maar dat hebben de app en het algoritme niet graag. Werk daarom rechtstreeks in de Instagram Reels-functie. Voeg van hieruit je audio, copy en beelden toe.
4. Wees consistent
Heb je de smaak van Reels video’s te pakken gekregen? Super! Hou deze smaak zeker vast en wees vanaf nu consistent in het posten van jouw video’s. Consistent zijn is namelijk één van de beste manieren om viraal te gaan.