Hoe haal je met een laag budget het maximale uit je Google ads?

Hoe haal je met een laag budget het maximale uit je Google ads? 

Zet je met je bedrijf al in op Google ads? Super! Maar heb je niet het allergrootste budget? Geen probleem! Hanne legt je graag uit hoe je met een laag budget het maximale uit je Google ads haalt!  

Stap 1: Start met zoekwoordenanalyse.

Het is namelijk heel belangrijk dat je weet op welke manier jouw doelgroep naar je op zoek gaat. Zo ben je gericht op je doelgroep bezig én ga je geen budget verspillen door in te zetten op zoekwoorden die niet relevant zijn.   

Stap 2: Google is meer dan advertenties.

Zorg er bijvoorbeeld voor dat je Google My Business 100% in orde is en update je website met blogs. Zo zorg je ervoor dat je op meerdere plekken op de zoekresultatenpagina van Google terecht komt en stijgt je geloofwaardigheid. Twee vliegen in één klap!  

Stap 3: Verlies het aantal vertoningen van je advertenties niet uit het oog!

Veel adverteerders focussen vooral op het aantal clicks of conversies, maar de vertoningen zijn zeker even belangrijk. Google kan je namelijk op elk moment van de marketing funnel inzetten en dus ook voor meer naamsbekendheid.  

Stap 4: Analyseer en leer.

Analyseer de resultaten van je afgelopen Google advertenties. Wat kan je hieruit leren? Is er nog ruimte voor verbetering, het antwoord is sowieso ja want dat is er altijd, en waar kan je nog verbeteren? Wees kritisch en neem dit mee naar je volgende advertenties!