Hoe je medewerkers inzetten als ambassadeurs op LinkedIn?

“Hoe zet ik mijn medewerkers in als ambassadeurs op LinkedIn”

Wist je dat content gedeeld op LinkedIn door persoonlijke profielen tot voor wel 500% meer bereik kan zorgen dan wanneer je content deelt op een bedrijfsprofiel? Elke medewerker repost al wel eens content van de bedrijfspagina, maar Rebel ’n Kind legt je uit hoe ook jij voor zoveel meer bereik kan zorgen door je medewerkers in te zetten als ambassadeurs op LinkedIn. 

Tip 1: Hou de drempel zo laag mogelijk

Niet iedereen is even veel bezig met social media. Lever daarom de content zelf aan, zodat je medewerkers hier niet zelf mee aan de slag moeten gaan. 

Hack 2: Start met een select groepje medewerkers

Vraag hen om te starten met het delen van content op hun persoonlijke profielen. Gaat dit goed? Dan kan je hen vragen om hun collega’s mee op sleeptouw te nemen of kan je je medewerkers zelf aanspreken en hen laten zien wat het bedrijf hiermee bereikt. 

Hack 3: Biedt een interne opleiding aan je medewerkers aan over LinkedIn

Dat moet niet heel ingewikkeld of uitgebreid zijn, maar wel genoeg zodat je medewerkers voor zichzelf kunnen uitmaken of het iets voor hen is of niet. Zo maak je duidelijk dat niemand zich verplicht moet voelen.