Hoe nodig je journalisten uit voor een event?

Hoe nodig je journalisten uit voor een event?

Organiseer je een event en wil je ook de pers uitnodigen? Dan heeft Mieke 3 tips voor je om maximale visibiliteit te creëren bij journalisten.

Tip 1: Wees duidelijk in je invite.

Denk aan de 5W’s die je ook in je persbericht zou steken. En vergeet zeker niet alle praktische zaken goed op te sommen. Waar en wanneer gaat het event door, hoe ziet de planning eruit en waar kan de pers parkeren. Het zijn kleine zaken, maar ze kunnen veel frustratie opwekken als ze niet meteen duidelijk zijn voor de journalisten.  

Tip 2: Het lijkt logisch, maar zorg dat je uitnodiging ook tijdig vertrekt.

De eerste save the date verstuur je ten laatste  3 weken voor je event. De uitnodiging met alle info verstuur je 2 weken van te voren en een paar dagen voor het event kan je dan nog telefonisch opvolgen. 

Tip 3: Zorg ervoor dat je event een meerwaarde kan bieden die niet via mail of telefoon verkregen kan worden.

Dat kan je doen door een speciale gast uit te nodigen zoals een minister of de Koning, maar evengoed omdat het iets erg visueels is zoals een recordpoging legotorens bouwen. Dat beeld wil je gezien hebben. 

Veel succes, en wij kijken al uit naar al die leuke events van jullie!