“Ga aan de slag met content”, die tip gaven ze jou ongetijfeld ook al. Maar weet jij hoe je daar best aan begint? Welke boodschap je wanneer moet brengen? En op welk kanaal? Waarover kan jij het twee keer per week hebben?
Achteruithangend op je stoel besluit je dat de inspiratie vandaag niet komt en zo stel jij je contentcreatie al dagen, weken, misschien zelfs maanden uit. Herkenbaar?
Geen paniek, wij verzamelden 3 toptips, zodat je meteen aan de slag kan met jouw contentkalender!
Tip 1: duw waar het pijn doet
Wist je dat ons onderbewuste reptielenbrein 95% van onze beslissingen neemt? Wat dat met content te maken heeft? Simpel: de problemen van je klanten zijn dus goud waard. Denk maar aan een succesvolle tv-reeks, die start vaak met een cliffhanger: Er is een probleem dat opgeslost moet worden. En jij hebt de oplossing in handen.
Door het probleem én de consequenties te benoemen, creëer je urgentie bij je (toekomstige) klanten.
Zo lees jij waarschijnlijk deze blog omdat we je probleem benoemden: geen inspiratie. Het gevolg? Al maanden geen content meer online…
Tip 2: Begin bij het begin
Heel wat dingen lijken voor jou vanzelfsprekend, maar zijn dat zeker niet voor je (potentiële) klanten. Hier kan je dan ook op inspelen: Jij bent de specialist en daarom doet de klant beroep op jou.
Zo vertelde de vroedvrouw aan Valérie (die in november 2021 voor het eerste mama werd) langs haar neus weg dat rood de eerste kleur die baby’tjes kunnen waarnemen. Voor de vroedvrouw erg evident, voor Valérie een ware ontdekking. Meteen heeft ze met verschillende rode voorwerpen staan zwaaien voor kleine Rafa. Waaauw! Die ‘evidente’ tip, gaf haar zoveel voldoening. Dat zorgde zeker voor een leuk moment om die interactie te zien.
Ook jij kan zo’n wauw-effect creëren met je content!
Tip 3: Beantwoord de vragen van je klant
Deze tip is misschien wel de makkelijkste van allemaal. Open even je mailbox en bekijk welke vragen je (potentiële) klanten de laatste maanden hebben gesteld. Pik veel voorkomende vragen eruit en beantwoord ze aan de hand van een post: Bam, jouw mailbox loopt over van contentonderwerpen!
Zo, nu kan jij ook aan de slag met jouw contentkalender. Geen reden meer tot uitstelgedrag!