33% meer offerte aanvragen voor Alu Wall dankzij een grote online zichtbaarheid

Uitdaging van Alu Wall

Dat het belangrijk is om online goed zichtbaar te zijn, moet je niet vertellen aan Alu Wall. Daar zijn ze zich maar al te goed van bewust. Maar waar haal je de tijd om als drukbezette ondernemer ook alle communicatiekanalen te onderhouden? Want je social media en Google up-to-date houden is niet iets wat je zomaar tussen het opmeten van gevels en plaatsen van aluminium doet. Alu Wall kwam aankloppen bij Rebel 'n Kind.

De doelstelling? Leads genereren.

Abonnement

Hoe hebben we dit aangepakt?

Meteen starten met het opmaken van een contentkalender voor social media? Dat is niet de juiste way. Daarom zijn we bij Rebel ’n Kind gestart met het opmaken van een online contentstrategie, op maat van Alu Wall. Samen met Angelo en Nick, doken we in de wereld van aluminium gevelbekleding. Wie is de ideale klant? Welke customer journey kunnen we daaraan koppelen? B2B en B2C. Hoe positioneert Alu Wall zich ten opzichte van zijn concurrenten? De kernboodschappen en kanalen (LinkedIn, Instagram, Facebook, Pinterest, Google, magazines, brochures…) werden in kaart gebracht. Helemaal klaar voor de start.

De boodschappen werden per distributiekanaal gefinetuned. Zo werd het al snel duidelijk dat we vooral LinkedIn zouden inzetten om architecten en ramen- en deurenconstructeurs aan te spreken, die misschien wel eens interesse kunnen hebben in een partnership met Alu Wall. De andere kanalen zetten we dan vooral in om de eindklant aan te spreken. En zo konden we op een doelgerichte manier aan de slag met het opmaken van de eerste contentkalender en Google ads. Met variërende posts en boodschappen startten we in juli 2022 met onze contentstrategie.

Voorbeeld van kanaal om eindklant aan te spreken

Sinds augustus 2022 maken we uitgebreid gebruik van Pinterest om de eindklant van Alu Wall aan te spreken.

Pinterest voor een bedrijf in aluminium gevelbekleding, werkt dat wel? Het antwoord is simpel: ja, het werkt! Maar zonder een duidelijke strategie kom je er niet. Pinterest is in feite een zoekmachine. De juiste keywords moeten dan ook overal terugkomen: pins, borden, profiel… In elke beschrijving en alt-tekst plaatsen we de belangrijkste keywords voor Alu Wall, zodat ze sneller en makkelijker gevonden worden.

Hét doel van Pinterest kennen we allemaal: inspireren. Met die doelstelling in ons achterhoofd, zorgen we elke maand voor een consistente contentkalender. Niet alleen zodat het account van Alu Wall blijft leven, maar ook zodat we op alle mogelijke kanalen onze doelgroep bereiken. Met onze pins proberen we mensen te inspireren en te overtuigen van alle mogelijkheden van aluminium gevelbekleding én laten we zien waar Alu Wall tot in staat is.

Contentstrategie door Rebel 'n Kind Contentstrategie door Rebel 'n Kind

Na een grondige check van het huidige Pinterestaccount van Alu Wall en een consistente contentkalender voor Pinterest, kunnen we na 8 maanden afkloppen op een totaal van 46.244 weergaven van onze pins. Een mooi begin, waarbij onze focus lag op het verhogen van de zichtbaarheid van Alu Wall op Pinterest. En zo volgt al de rest (clicks, saves, websitebezoeken en volgers) vanzelf.

Wat waren de resultaten van de aanpak?

De resultaten van onze contentstrategie lieten niet snel op zich wachten. De offerte-aanvragen komen mooi binnen en onze online aanpak loont! Op 8 maanden tijd konden we de offerte-aanvragen de hoogte in duwen met maar liefst 33%.

Uiteraard blijven wij na deze mooie resultaten niet op onze lauweren rusten. We evalueren maand na maand onze eigen aanpak en stellen bij waar nodig. Zo blijven we onszelf steeds uitdagen en zorgen we voor een maximale ROI voor Alu Wall.