Naamsbekendheid vergroten via een doorgedreven B2C-marketingstrategie voor Move To Happiness

Covid-19 daagde heel wat bedrijven uit. Zo ook fitnessclub Move To Happiness Nijlen. Move To Happiness wil een gids zijn bij het vinden van opzwepende workouts, rustgevende yogaclasses en motiverende gezondheidstips. Zo kan iedereen zijn/haar welzijn boosten op een snelle en leuke manier! MTH groeide, dankzij onder andere de uitbreiding met een online platform, het afgelopen jaar uit tot een heus wellbeing bedrijf. En Rebel ’n Kind draagt daar haar steentje aan bij!

Abonnement

Uitdaging

De gekende COVID-pandemie resulteerde in een noodgedwongen sluiting van Move To Happiness Nijlen. Maar stilstaan is achteruitgaan, dat beseften ze bij MTH ook. Het bedrijf speelde al langer met het idee om hun brand kracht bij te zetten met een online platform. Covid-19 was het laatste duwtje in de rug dat ze nodig hadden om er 100% voor te gaan.

MTH had al een uitstekende reputatie en naamsbekendheid in Nijlen en omstreken, maar een online platform kent natuurlijk geen grenzen. MTH wilde de volledige Vlaamse en Nederlandse markt aanboren. Maar hoe zorg je er nu voor dat het platform aan naamsbekendheid wint én dat de voorkeur van de doelgroep hiernaar uitgaat, in plaats van naar de honderden gratis homeworkouts die men terug kan vinden op YouTube?

Uitwerking

Influencers om meer awareness te creëren

Met die vraag ging Rebel ‘n Kind aan de slag. Starten deden we met het opzetten van een influencercampagne op Instagram. Het inzetten van influencers is namelijk een goede manier om snel de naamsbekendheid van je bedrijf/merk te doen groeien.

Zo’n campagne valt of staat met het verbinden van de juiste influencers aan je merk. Want in tijden van online over-informatie is geloofwaardigheid hét belangrijkste. Voor deze influencercampagne gingen wij op zoek naar drukke mommies of carrièreladies in Vlaanderen en Nederland, die op een spontane, realistische manier hun haat-liefde verhouding met beweging wilden delen. Want herkenbaarheid is hét sleutelwoord. Hoe vind je in de dagelijkse ratrace tijd om te sporten? Waar begin je en hoe vermijd je uren te zoeken naar een leuke workout? Hoe leer je van jezelf te houden en mild te zijn voor jezelf? We zochten dus contentcreators met dezelfde visie als Move To Happiness, die het werk kracht bij zetten: ‘Je goed voelen kan je niet aflezen op de weegschaal, dat voel je in je hoofd en in je lijf.’

Voorbeelden van influencers waar we een samenwerking mee aan gingen zijn: Elke Castro, Bo Wilkes, Lynn Van den Broeck, Fien Vermeulen en Dorien Reynaert.

Eigen social media kanalen om potentiele klanten te overtuigen

Naast de influencercampagne namen wij ook de social media kanalen van Move To Happiness voor onze rekening. Ook langs deze weg is het doel om Move To Happiness als online platform op de kaart te zetten, de online community te doen groeien en de abonnementenverkoop te doen boomen.

Op basis van de opgestelde doelstellingen, gingen we aan de slag met het opstellen van een contentkalender. Op deze manier konden we ervoor zorgen dat op regelmatige basis nieuwe content online kwam te staan. De content die we creëerden, koppelden we aan de verschillende producten die MTH aanbiedt. Relevante tips, gezonde recepten gekoppeld aan de seizoenen, gratis korte workouts, IGTV-video’s… Het zijn enkele voorbeelden van hoe we ervoor zorgden dat we ook via de eigen kanalen van MTH websitebezoekers en leads bleven scoren én mensen ook een abonnement aankochten.

Social mediastrategie                                                    Social mediastrategie

Resultaat

Het online platform van Move To Happiness is ondertussen uitgegroeid tot een gekend platform in zowel Vlaanderen als Nederland.

Resultaten na 4 maanden doorgedreven campagne met 10 influencers (4 > 100K volgers, 6 < 30K volgers), contentcreatie en advertising op de eigen kanalen van Move To Happiness:

  • Het Instagramaccount van MTH groeide van 1700 volgers naar 6455 volgers
  • 2980 leads die aan de slag gingen met een free trial
  • 550 betalende klanten die samen met MTH hun road to happiness bewandelen
  • 4% van de websitebezoekers liet zijn gegevens achter voor een gratis proefperiode
  • Dankzij een doorgedreven nurturingcampagne wordt 18% van deze leads binnen 4 maanden klant bij Move To Happiness. We verwachten een stijging tot 25% op 12 maanden.