Wat zijn de voordelen van contentmarketing?

Wat is contentmarketing? Wat zijn de voordelen van contentmarketing? En waarom adviseren wij het vaak aan onze klanten om het in hun marketingplan te integreren? Contentmarketing versterkt je branding, zorgt voor goede klantenrelaties, draagt bij tot de SEO van je website enzovoort. Alles wat je moet weten over contentmarketing vertellen wij jou in deze blog.

Branding

Contentmarketing draagt bij tot de branding van je bedrijf. Door middel van sterke content de wereld in te sturen, laat je zien aan je huidige en potentiële klanten wie je bent, waar je voor staat én creëer je een positief gevoel bij je merk. Branding stopt dus niet alleen bij een logo en een huisstijl, maar gaat veel verder.

Leadgenerations en klantenrelaties

Wil je nieuwe klanten aantrekken en je huidige klantenrelaties onderhouden? Dan is contentmarketing cruciaal. Hierbij ga je als eerste stap nadenken over wat je tegen wie wil zeggen. Belangrijk hierbij is de balans te vinden tussen hetgeen je als bedrijf wil vertellen en wat je doelgroep wil horen. Interessante en relevante content trekt leads aan, waardevolle leads.

Laat zien dat je als bedrijf heel wat interessante dingen te vertellen hebt. Zo houden mensen je blijvend in de gaten en bied je je klanten meer dan alleen een product of dienst. Storytelling en gepersonaliseerde content zijn hier heel belangrijk.

Conversies

Elk bedrijf stelt bepaalde doelen voorop en wil er alles aan doen om deze doelen te bereiken. Inzetten op contentmarketing helpt deze doelen te bereiken. Maar vergis je niet, contentmarketing is een werk van lange adem en de resultaten laten misschien even op zich wachten. Houd vol, want het loont! Door in te zetten op relevante content trek je de juiste doelgroep aan. Hierdoor stijg de kans op meer relevante websiteklikken, views, downloads, aankopen, afspraken etc.

SEO

Goede contentmarketing draagt bij tot een goede SEO van je website, wat dan weer resulteert in een hogere positie in de zoekresultaten. Dit wil zeggen dat je huidige klanten, maar ook je potentiële klanten je sneller en beter gaan vinden. Komen ze jou vaak tegen in Google? Dan zorgt dit ook voor een gevoel van vertrouwen en betrouwbaarheid.