“What’s in it for me?” Zo schrijf je een persbericht!

“What’s in it for me? Zo schrijf je een persbericht!

Een intro heb je al leren schrijven, maar hoe maak je ook van de rest van je persbericht een succes? Daarvoor kruip je in het hoofd van de journalist en de uiteindelijke lezers en vraag je jezelf af: “What’s in it for me?”

Om van je persbericht een succes te maken, bied je de journalist best zoveel mogelijk info die hij of zij nodig heeft om er een artikel van te maken. Journalisten vragen zich vaak af wat hun lezers triggert om een stuk te lezen. Historisch gezien heeft de Belg dan misschien een baksteen in de maag, maar hij ligt ook wakker van zijn portemonnee en dus kan je weinig fout doen als je daarop inspeelt.

Zoek ook eens wat verder naar een unieke invalshoek. Ga na waar je klanten wakker van liggen of nog willen weten van je. Of organiseer eens een gek event. Niemand die ooit wakker lag van een BK meeuwschreeuwen tot iemand op het gekke idee kwam, en bijna elk medium dat BK, EK en zelfs WK coverde.

Beginnen de ideeën al te komen? Laat dat persbericht dan niet op zich wachten!